serveis
Descobreix en què consisteix la Mentoria Transformacional i els diversos serveis que la componen per aconseguir solucions innovadores als problemes de sempre.
MENTORIA
CONSULTORIA
COACHING
ACOMPANYAMENT
Què és la Mentoria Transformacional?
La Mentoria Transformacional és una combinació de diverses metodologies de transformació, basades en el lideratge transformacional i el lideratge orgànic, que s’adreça tant a organitzacions, empreses, pimes, col·lectius i equips, com a persones de manera individual, i consisteix a projectar en les organitzacions o les persones una mirada humanista, orgànica i integral, en què els valors són un dels eixos fonamentals.
A continuació, trobaràs els serveis principals la combinació dels quals dona com a resultat la innovadora Mentoria Transformacional. El servei és totalment personalitzat i adaptat a la teva situació. És a dir, depenent de la teva casuística particular i de les teves necessitats o requisits, identificaré la combinació idònia per a tu o la teva empresa, i dissenyarem junts un full de ruta i un pla per aconseguir els resultats que busques.
TOTS ELS SERVEIS ES PODEN DUR A TERME TANT PRESENCIALMENT COM DE MANERA TELEMÀTICA
CONSULTORIA
Tradicionalment la consultoria s’enfoca a estudiar símptomes, diagnosticar situacions problemàtiques i proposar un tractament que elimini, a través de diverses tècniques i enfocaments, els símptomes i, per tant, la “malaltia”.
Sense oblidar els aprenentatges de la consultoria “tradicional”, l’enfocament que proposo entén les organitzacions com a organismes vius (model orgànic), ja que estan compostes per éssers vius i, per tant, són un reflex de les persones que en formen part i sense les quals deixarien de ser una organització.
Des d’aquesta premissa –l’organització és un ésser viu–, el primer que hem de saber és quin model d’ésser viu és. No és el mateix tenir una visió parcial que una visió global de l’ésser humà o l’organització.
Per això, a la consultoria enfocada des de la Mentoria Transformacional, el primer que tractarem sense excepció són quatre aspectes fonamentals de qualsevol organització o empresa: en primer lloc, la seva Identitat, conformada per la seva Visió, la seva Missió i els seus Valors; en segon lloc, les relacions que s’hi donen, tant internament com externament; en tercer lloc, els processos que en permeten el funcionament vital, i en quart lloc, els recursos existents.
A qui s’adreça la Consultoria?
La formació i la consultoria s’adrecen especialment a organitzacions (empreses, pimes, equips, etc.) que volen i es plantegen mantenir una congruència de les seves creences, els seus valors i les seves maneres d’actuar, més enllà de l’obtenció de beneficis a qualsevol preu, i que es plantegen una altra manera d’exercir la seva activitat econòmica i social des d’aquest punt de vista. És a dir, empreses i organitzacions que volen fer un treball intern més coherent per projectar-se a l’exterior d’acord amb els requeriments dels temps en què vivim.
CONSULTORIA SISTÈMICA
La consultoria tradicional recorre a mètodes i informació del passat, mentre que la consultoria sistèmica és un tipus de consultoria molt particular que dona nova llum a tota mena de problemes, però des del present.
La mirada sistèmica ens permet entendre i afrontar la realitat sabent que som part d’un tot on hi estem immersos. En aquest tot hi tenen lloc multitud de dinàmiques, de vegades visibles i de vegades no, que ens indiquen què passa entre diversos elements del sistema i com es relacionen entre si.
Des de la teoria sistèmica i la fenomenologia, la Consultoria Sistèmica ens convida a fer visibles aquestes dinàmiques tal com es mostren en el present. Això facilita i ajuda el client a desenvolupar una manera de VEURE, SENTIR, ACTUAR I ANALITZAR de manera sistèmica en la recerca d’una solució a la seva situació problemàtica que només ell o ella pot descobrir.
A qui s’adreça la Consultoria Sistèmica?
La Consultoria Sistèmica s’adreça a organitzacions que ja en coneixen els seus beneficis i en volen tornar a fer ús, o a organitzacions que no acaben de trobar una solució a algun conflicte per mitjà d’altres mètodes més habituals.
També s’adreça a persones i organitzacions en situacions transcendentals, abans de prendre decisions vitals o altament emocionals, com ara reestructuracions de plantilla, fusions, canvis de cultura, assumptes familiars, etc., ja que el cost d’aquesta metodologia és molt econòmic comparat amb els costos o riscs que suposen moltes d’aquestes operacions.
COACHING i ACOMPANYAMENT
El Coaching és un procés d’acompanyament a persones i organitzacions. Es tracta de l’atenció a persones, organitzacions, empreses o equips en els diferents àmbits i situacions. El desencadenant sol ser el desig de canvi o de superació, o el desig de resoldre alguna situació o malestar. Per tant, el desig de canvi és un requisit imprescindible i alhora comporta necessàriament un aprenentatge (i desaprenentatge) i una transformació.
En general, i prenent com a punt de partida la situació actual del client, l’acompanyament del coaching se centra en allò que la persona està disposada a fer per arribar a una situació que desitja en un futur. Per això, un requisit clau del coaching és establir objectius o un resultat el més concret possible.
Sobre la pedra angular de la Mentoria Transformacional, amb els meus coneixements i el meu mètode, acompanyo el client perquè prengui consciència del fet que els resultats que vol depenen d’ell mateix i parteixen de les seves intencions, eleccions i accions.
Igual que amb la resta de serveis, el meu acompanyament sempre serà totalment personalitzat i adaptat a les necessitats úniques i especials de la persona o l’organització. El procés, en funció de la situació particular de cada client, es podrà tractar des del coaching pròpiament dit (modalitat de coaching per valors, coaching sistèmic i coaching apreciatiu), des de la consultoria sistèmica o des d’una combinació d’alguns o tots els serveis anteriors o eines, però sempre des de la perspectiva de la Mentoria Transformacional.
A qui s’adreça el Coaching i l’Acompanyament?
Aquest servei s’adreça a un sector de persones i d’empreses que volen iniciar un procés de canvi.
En el cas de les persones, de vegades es tracta d’un procés de canvi personal o treball interior, o de solucionar reptes a què s’enfronten a la seva vida personal. També és molt comú iniciar un procés de coaching amb la intenció d’emprendre, de créixer professionalment, en l’àmbit esportiu o, fins i tot, en alguns aspectes de salut.
En el cas de les empreses, col·lectius, organitzacions etc., se solen contractar els serveis de coaching per aconseguir objectius i per maximitzar el potencial de persones o equips. Se sol adreçar o bé a persones individuals dins de l’organització (executius, directius, comandaments mitjans…) o bé a equips.
El procés s’acorda amb el client i es duu a terme de manera periòdica i continuada. El procés acostuma a durar entre 5 i 10 sessions, encara que la durada depèn de la situació particular de cada client.